Search This Blog

Monday 2 August 2010

Petit Chablis Jean de Chaudenay 2009


Nem vagyok egy nagy feherboros alkat, de sosem ertettem az ABC klub tagjait. (ABC=Anything But Chardonnay). Hogy lehet egy fajtara kijelenteni, hogy barmit, csak azt ne???
Eppen a Pecsi Borozo froccsos cikket olvastam, mikor ramtort a szomjusag. Azt irtak, hogy akar egy jo savakkal rendelkezo chardonnay-bol is lehet jo froccsot kesziteni, s mivel pont van egy a hutomben, nem kellett sokat gondolkoznom a dolgon. Ebben a melegben kimondottan jol esett. Eloszor megkostoltam magaban a bort is, majd kisfroccskent (1dl bor+1dl szoda/nalam bubis asvanyviz) fogyasztottam el az uveg felet. A masik fele holnapra marad. Jo bort inni jo, de mertekkel szvsz. Talan kicsit extravagans egy petit chablis-t kisfroccskent elfogyasztani, de ahogy kollegaim irtak "silany borbol csak silany froccs keszitheto, torekedjunk ezert a jo minosegu borokra" elvet valva ez meg pont belefer. Koszonom az ihletet!
A Petit Chablis az olcsobb, kisebb (Petit) jelentosegu teruletek bora, minosegben a Grand Cru illetve a Premier Cru alatt van. Mivel burgundiai chardonnayrol beszelunk a gyumolcsok hatterbe szorulnak, az asvanyossagnak, az "acelos" izvilagnak kell dominalnia. Hordot nem latott.
Lassuk a bort: Vilagos, majdnem attetszo szin, Illata citrom, frissen kaszalt fu, szajban citrom dominal, jellegzetesen asvanyos jegyekkel kiegeszitve, kovakoves-acelos felhangokat is erez az ember szaja. Komolyabb test, kozepes alkohol, savai nagyon jok, lecsengese is szep. Itatja magat. 6 pont alja. Waitrose, £8.99

No comments:

Post a Comment