Search This Blog

Tuesday 18 September 2012

Kicsit Szomorkas a Hangulatom Mama, s Ket Grunerrel Probalom Javitani































Vasarnap nagyon nekikeszultem egy rizlingnek. Trimbach Riesling Clos Sainte Hune, 2000. Nyugalom, jo ido, kinn a kertben, csak en meg a BOR. Hogy megadhassam neki azt a figyelmet amit ez a BOR megerdemel. Nem is lett belole semmi. Mikor letekertem a kapszulavedot, mar tudtam, hogy baj van, a dugo also fele teljesen at volt azva, mas szinarnyalatu, kihuzas utan szejjelesett. A bor ertekelhetetlen, a petrolos illaton kivul semmit sem lehetett erezni, s borzalmas, NEM bor ize volt. En, mazohista kostoltam, remenykedtem, hatha. De nem. Mintha kisgyerekkent elhalasztottak volna a karacsonyt. Azota kaptam igeretet, hogy potoljak a palackot.
Igy kenytelen voltam biztonsagi jatekot jatszani, s itt is elerheto sogorborokat bontottam.
Az elsot Tesco Finest Gruner Veltliner 2011-nek hivtak, Landwein, Austria, 12.5%. Christof Hopler keszitette, Mindenfele sallangoktol mentes, jo bor. Sok-sok citrom, alma, s kajszibarack izzel jeleskedik, szaraz, konnyu, joivasu, kozepes alkohol, s lecsenges. Az uveg szamomra tulsagosan minimalista kialakitasu, csokkenti az elmenyt. Tesco, £6.99, 5 pont.
A masodik potbor Domane Gobelsburg Gruner Veltliner, Niederosterreich, Austria. 2011, 12.5%. A 2010-es ev osztrak boraszatol a legfrissebb GV. Egeszen mas megkozelitese a temanak. Sokkal eroteljesebb, vastagabb az elozonel. Nagyobb belbecs, sok asvanyossag, sos, feher bors, erett gyumolcsok, sparga. Hossza is tobbnek tunik. Komoly anyag, siman befejezi az ember a palackot, ha elmelazik kisse.
Sokfele etelhez lehetne parositani. Waitrose, £9.99, 6+ pont.
Utoirat: Nem kapcsoldik a fent emlitett borokhoz.
Napok ota olvasgatom az indexes boros forumon a Tesco-G&M temarol a bejegyzeseket.
Szvsz, jelolje meg a cikkiro a beszerzesi forrasokat, arat, illetve lehessen mar kommentelni azon a nyomorult blogjukon!

No comments:

Post a Comment